Polis merupakan aset negara yang mempunyai tugas utama menjaga keamanan dan ketertiban masyarakat. Namun, akhir-akhir ini ada seorang polis yang bernama Razak (samaran) yang terlihat aneh.

Ia sering memesan lebih banyak makanan bahkan diam-diam pergi dari pejabat polis dengan makanan yang dipesannya. Jam istirahat tengah hari juga tidak kelihatan batang hidungnya.

Aksinya yang aneh ini membuat polis lain diam-diam mengikutinya untuk melihat apa sih yang sebenarnya sedang ia lakukan.

Awalnya, polis-polis lainnya tidak berpikir macam-macam melihat Razak diam-diam membawa makanan lebih pada saat istirahat tengah hari. Namun, hari demi hari, para polis mulai curiga terhadap kelakuan anehnya tersebut.

Sampai suatu tengah hari, Razak siap-siap mau pergi dengan makanan lebihnya itu. Polis pun diam-diam mengikuti nya dari belakang, penasaran dengan apa yang ia lakukan selama ini.

Ternyata Razak membawa makanan-makanan itu ke gang sebelah pejabat polis dan memberikannya kepada keluarga yang tidak mampu.

Awalnya, Razak tidak mau mengaku, setelah dipaksa ia baru mengaku bahwa keluarga tersebut mengalami kesulitan.

Kedua suami istri tidak ada pekerjaan, tapi ada 3 anak kecil di rumah. Ia tidak tega melihat anak-anak itu kelaparan sehingga ia selalu membeli makanan lebih untuk mereka.

Setelah aksi Razak terbongkar, ketua polis memberinya penghargaan untuk memujinya karena telah melakukan perbuatan baik dan amal, bahwa ia adalah contoh yang baik.

Perilaku Razak ini patut dipuji, ia memang seorang polis yang baik hati dan melaksanakan tugasnya terhadap masyarakat. Jangan lupa untuk SHARE artikel ini yah!

Sumber: lookforward via MVRNews via mukabuku

Kredit: ohgebang

REZEKI TERPIJAK, TERJUMPA SESUATU DALAM BARANGAN BUNDLE, DENGAN SEKELIP MATA JADI KAYA RAYA

Rezeki Terpijak, TerJumpa Sesuatu Dalam Barangan Bundle, Dengan Sekelip Mata Jadi Kaya Raya

Jumpa harta karun dalam barangan bundle RM240K! Dengan sekelip mata jadi kaya

Jumpa harta karun dalam barangan bundle RM240K. Netizen: “Kat kelantan ade tokey bundle jumpe Mas Jongkong bernilai 2juta xmasuk berita pon. Sekarang buat banglow 2tingkat dia..” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Sedikit info mengenaik harta karun: Harta kanun adalah kepekatan kekayaan – sering yang berasal dari sejarah purba – yang dianggap hilang dan / atau dilupakan sehingga ditemui semula. Sesetengah bidang kuasa secara sah menentukan apa yang menjadi harta, seperti dalam Akta Treasure British 1996.

Frasa “darah dan harta” atau “nyawa dan harta” telah digunakan untuk merujuk kepada kos manusia dan kewangan yang dikaitkan dengan usaha-usaha besar seperti perang yang membelanjakan kedua-duanya.

Harta karun yang terkubur adalah sebahagian penting kepercayaan popular di sekitar lanun. Menurut konsep yang popular, lanun sering menguburkan kekayaan mereka yang dicuri di tempat-tempat terpencil, berniat untuk kembali kepada mereka kemudian.

Pada zaman sekarang, ada juga orang yang sangat bernasib baik, sebab pernah jumpa harta kanun di merata-rata tempat. Tapi bukan semua orang ada nasib sebegini untuk jumpa harta kanun dan selepas itu jadi kaya raya.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari sama-sama kita tonton video di bawah. Jumpa harta karun dalam barangan bundle RM240K. Saksikan…

Posted by Kaki Cuci on Wednesday, 1 August 2018

Sumber Dunia Viral

Kredit: ohgebang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *