PETALING JAYA: Seorang remaja lelaki berusia 15 tahun m4ut selepas terjatvh dari tingkat tujuh kediamannya di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seksyen 8, Kota Damansara, di sini, malam ini.

Sebelum kejadian, mangs4 dikatakan sempat mengadu dengan bapanya yang baru pulang ke rumah bahawa dia pening kepaIa, kira-kira jam 7 malam.

Pengawal keselamatan sekolah berusia 44 tahun itu kemudian menyuruh anaknya itu masuk tidur dan berehat.

Video

Ayah minta anak rehat, tidur

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din, berkata sebaik menyuruh anaknya tidur, lelaki itu kemudian masuk ke tandas sebelum terdengar bunyii dentvman kuat.

“Dia kemudian mendapati isterinya tergesa-gesa masuk ke rumah dan memberitahu bahawa anak mereka jattuh di tingkat paling bawah.

“Bapa mangsa kemudian berlari turun mendapatkan anaknya dan mendapati kepaIa remaja itu c3dera parrah dan berIumuran d4rah.

“Dia kemudian bergegas mengej4rkan anaknya ke Wad Kecemasan H0spital Sungai Buloh (HSB) namun doktor bertugas mengesahkan m4ngsa sudah meningga4I dunia,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

3 hari demam

Mohd Zani berkata, siasatan awal mendapati mangsa, Khorilsyahrulnizam Che Norizam dikatakan sudah tiga hari mengalami demam p4nas.

Katanya, siasatan masih diteruskan dan kes diklasifikal4sikan sebagai m4ti mengejut (SDR).

Sumber : Bh Online

Kredit: celotehsaje

Article Lain

“Nasihat Dah, Tegur Pun Dah, Nak Apa Lagi, Penampar?”. Bikers Halang Laluan, Cari Pasal di Lebuhraya

Saban hari kita disajikan dengan berita kecelak4an jalan raya yang mana berdasarkan kajian pihak berkuasa kebanyakannya berpunca dari sikap dan kecuaian pemandu sendiri.

Meskipun pelbagai kempen dijalankan bagi mendidik pengguna jalan raya dalam usaha menjadikan pengguna lebih berhemah namun seakan sia-sia. Ini kerana masih terdapat golongan yang seolah memandang remeh soal keselamatan di jalan raya.

Malah kita juga sering dipaparkan dengan berita tentang kemal4ngan melibatkan penunggang motorsikal yang menyertai konvoi atau menunggang secara berkumpulan. Meskipun begitu, lagak mereka seakan menjadi-jadi.

Penumpang motosikal menhalang lalu lintas

Terbaru, rakaman video viral menyaksikan tindakan konvoi penumpang motosikal menhalang lalu lintas di Lebuhraya Pantai Timur baru-baru ini telah dikongsi oleh seorang individu.

Video tersebut menunjukkan sekumpulan penunggang motosikal ‘memonopoli’ jalan raya di kedua-dua laluan utama lebuhraya.

Tindakan mereka membuatkan pemandu-pemandu kereta tidak berpuas hati dan memberikan hon.

Sementara itu berikut adalah aduan yang diterima dari pengguna lebuhraya;

“Nasihat dah, tegur pun dah. Nak apa lagi? Nak penampar?”

Sekumpulan penunggang motorsikal berkonvoi secara bahaya sehingga menghalang laluan pengguna lebuhraya yg lain. Walaupun sudah dibunyikan hon beberapa kali, mereka ini masih berdegil dengan menunggang secara membahaya.

Tolong jangan jadi terlalu bebal, jangan kerana sikap anda orang lain@kawan and sendiri jadi mangsa. Kalau belakang konvoi tu lori trailer?

“ Kasi sapu semua.” Tak pasal-pasal arwah. Nasihat dah, tegur pun dah. Nak apa lagi? Nak penampar?

Location : Lebuhraya Pantai Timur LPT1

Sementara itu rata-rata netizen yang menonton aksi tersebut turut meluahkan pendapat masing-masing di mana kebanyakannya tidak bersetuju dengan aksi penunggang motorsikal terbabit

” Orang nak konvoi kau nak konvoi gak..org nak race ko pon sebok nak race tapi bengap…adoiii..jangan la kacau lane laju kalau dah moto tk berapa laju….merosakkan nama/imej peminat dua roda yg lain la korang ni…alaahaaiii..”

” Biasanya geng2 yg bawa motor cc kecik je yg suka buat perangai toya mcm ni.klu geng mamat yg bwa superbike…lebih berdisiplin.kami pemandu kenderaan berat stiap hujung minggu brdepan dngan msalah budak2 rempit buat konvoi.bwa motor mcm haram!lagi2 waktu mlm.”

” Terbaik zaman sekarang nie… Malaysia dah maju…. Semua dah pandai belaka… Video nie bukti kan kat malaysia nie bukan ja manusia… Ber*k dan k*ra pun pandai bawa moto..”

Lihat video di bawah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : siakapkeli & FB Page Info Roadblock JPJ/Polis

Kredit: rimbabara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *