“Simbah petrol satu badan” – Lelaki Cuba Bakar Diri Sendiri Tapi Terjun Parit Sebab Tak Tahan Panas Sangat

Published on :

Tidak dinafikan pelbagai dugaan dan ujian yang harus kita hadapi ketika berdepan dengan pendemik Covid-19 yang telah pun menyambut ulangtahun pertama penularannya ini. Setiap orang diuji dengan dugaan masing – masing. Ada yang kehilangan atau berkurangan hasil pendapatan, ada yang dijangkiti Covid-19, ada pula yang kehilangan ahli keluarga dan pelbagai lagi dugaan yang secara lansung […]

“Ingat papanya balik, tapi…” – Wanita Kongsi Momen Cemas, Penculik Rentap Anak Depan Pintu Rumah

Published on :

Zaman sekarang ni semakin banyak kita dengar tentang kisah penculikan kanak-kanak yang berlaku di depan rumah masing-masing bukan. Walaupun anak kecil hanya bermain di hadapan rumah, namun masih juga tidak terlepas daripada menjadi mangsa gara-gara penculik kini yang semakin berani menggunakan taktik penculikan yang agak ‘daring’ . Baru-baru ini, berlaku lagi kejadian yang sama dimana seorang wanita […]

“Menyusahkan Pengguna Jalan raya Yang Lain” – JSPT ‘Sound’ Foto Viral Cyclist Wanita Bawa Anak

Published on :

Nampaknya kes sikap penunggang basikal semakin menjadi perbualan hangat, sebelum ini viral kes ada seorang penunggang dilanggar lori di Putajaya. Tetapi mereka ini nampak macam masih belum serik apabila masih ada penunggang lain menggunakan jalan tersebut padahal laluan untuk berbasikal sudah disediakan. Kelakuan mereka ini mengundang kemarahan netizen apabila viral satu foto penunggang basikal wanita […]

116 Pekerja Positif Covid-19, Kilang Panasonic Shah Alam Ditutup Sehingga Rabu

Published on :

Hari ini, Panasonic  sahkan 116 pekerja di dua kilangnya di Shah Alam dijangkiti Covid-19. Atas nasihat Pejabat Kesihatan Daerah Petaling, Panasonic tutup fasiliti bermula hari ini hingga Rabu untuk kerja-kerja disinfeksi. Menerusi kenyataan Panasonic hari ini, syarikat itu telah menjalani ujian saringan kepada 2,137 orang pekerja. Hasil mendapati seramai 116 orang pekerja disahkkan positif Covid-19. […]

“Takde otak!” – Ibu Bapa Cetus Kecaman, Sanggup Letak Anak Di Tebing Tinggi Demi Kepuasan Bergambar

Published on :

Tak dapat dinafikan bahawa terdapat sesetengah individu yang sanggup melakukan sesuatu yang berbahaya semata-mata untuk mendapatkan hasil fotografi yang menakjubkan. Ada yang sanggup memanjat tiang billboard ‘gergasi’, mercu tanda malah ada juga yang sanggup melakukan aksi-aksi ‘mission impossible’ yang boleh meragut nyawa sendiri gara-gara ingin kepuasan bergambar untuk dimuat naik ke akaun media sosial masing-masing. Sanggup buat apa sahaja […]

Hayun Batang Kayu ‘Gergasi’ Sepanjang 2 Meter Di Celah Kemaluan, Lelaki Ini Teruskan Legasi Kuno Kung Fu ‘Kelangkang Besi’

Published on :

Bagi korang yang minat dengan cerita Cina, sudah tentu pernah mendengar tentang seni bela diri popular dalam masyarakat Cina iaitu Kung Fu bukan? Antara cerita-cerita Cina yang banyak memaparkan teknik dan aksi Kung Fu ini termasuklah filem Kung Fu Hustle, Shaolin Soccer atau dalam versi ‘mesra’ kanak-kanak pula adalah Kung Fu Panda. Kalau korang nak […]

Tular! Motor Bersepah Terbaring Tepi Jalan Did4kwa Ditend4ng Polis Cetus Spekulasi… Ini Penjelasan Polis Trafik

Published on :

PELBAGAI tanggapan dibuat apabila tular gambar motosikal terbaring di tepi jalan. Malahan senario itu membuatkan netizen meninggalkan komen berbaur kec3wa terhadap pihak polis, semuanya gara-gara kejadian ketika Op Samseng Jalanan yang dijalankan polis trafik baru-baru ini.Bagi mendapatkan kepastian, mStar menghubungi s4lah seorang remaja berusia 18 tahun yang terbabit dalam kejadian itu. Hanya mahu dikenali sebagai Ahmad […]

[Video] Remaja Tergelincir Di Tingkat 7 Masa BerTikTok

Published on :

TikTok bukanlah lagi sesuatu benda yang baru dalam masyarakat kini. Rata-rata dari korang kebanyakannya pasti mempunyai aplikasi TikTok atau pernah menggunakannya bukan? Selain digunakan sebagai medium untuk menghiburkan hati melalui pelbagai filter atau challenge yang terkini, TikTok juga dijadikan sebagai ‘tempat’ untuk menyampaikan ilmu pengetahuan kepada penggunanya. Tapi korang kena selalu berpada-pada, jangan terlalu ‘syok’ sangat berTikTok sampai tidak […]

“Saya bukan scammers”- Budak ‘Mengidam’ Makan Pizza, Bayar Foodpanda Guna Seplastik Duit Syiling Tapi…

Published on :

Bila korang mempunyai kemampuan dan juga wang untuk menikmati makanan yang disukai, bersyukurlah dengan rezeki yang telah dikurniakan. Jangan pula korang membazir dan suka membuang rezeki itu kerana fikirkan ada juga insan lain yang tidak bernasib baik yang teringin untuk menikmati makanan ‘favourite’  mereka tetapi tidak mempunyai wang untuk membelinya. Seperti kisah yang tular di laman […]

Lebuhraya DUKE! Budak Terpelanting Keluar Kereta Lalu Terjatuh Dari Jejambat Setinggi 15 Meter

Published on :

Sangat ngeri! Dilaporkan kejadian malang yang menimpa seorang kanak-kanak yang baru berusia 8 tahun ini berlaku apabila dia terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) sehingga menyebabkannya terpelanting keluar dari kereta yang dinaikinya. Bukan setakat itu sahaja, kanak-kanak malang itu dikatakan terjatuh pula dari atas jejambat yang berketinggian kira-kira 15 meter […]