Makcik tunggu kat luar dewan je nak, anak makcik bagi tiket konvo kat teman lelaki dia

Published on :

Bersempena majlis konvokesyen yang masih lagi berlangsung di kebanyakan universiti awam, pastinya kehadiran ibu bapa yang  ingin menyaksikan majlis bersejarah anak pastinya adalah moment yang ditunggu-tunggu setiap yang bergelar ibu bapa. Namun, bagaimana pula jika si anak tegar membiarkan ibu duduk di luar dewan, semata-mata ingin memberikan tiket masuk ke dewan konvokesyen kepada teman lelaki… […]

Aku Anak Sulung dalam 3 beradik, Apa yang mak buat kat adik bongsu buat aku sedih..

Published on :

Dalam hidup aku ni benda yang paling ketara dari aku kecil sambil besar sekarang ialah “pilih kasih“. Pilih kasih ni kalau secara tak sengaja InshaaAllah boleh di betulkan. Tapi kalau pilih kasih yang di sengajakan? Dalam keluarga aku, yang sulungnya aku kedua adik perempuan aku dan ke tiga pula dan bongsu adik lelaki aku. Aku sebagai akak ni bila makin membesar, aku […]

[Video] Budak-budak SPM sambut tamat zaman persekolahan di Malaysia

Published on :

Setelah 10 tahun bergelar seorang pelajar, pastinya ramai yang rasa teruja setelah mereka berjaya menamatkan zaman persekolahan mereka. Dalam tempoh satu dekad itu, pelbagai kenangan pahit dan manis telah ditempuhi bersama-sama dengan rakan-rakan sebaya yang bakal menjadi sebuah memori indah yang tidak mungkin akan berulang lagi. Seperti di negara jiran, Indonesia, para pelajar sekolah di Malaysia […]

Alat tulis saya tak pernah cukup, mak orang susah. Semua Alat tulis pinjam dengan kawan hinggalah Saya Hilang..

Published on :

Hi korang. Thanks admin kalau published. Nama saya Sotong, bukan sebab saya lembut tapi sebab suka makan sotong kering. Emm dap. By the way, saya perempuan, berumur 33 tahun & ini kisah saya (digalakkan makan sotong sambil baca sebab macam panjang). Sebenarnya saya risau yang amat sebab saya graduate dengan pointer hanya 2.85 je, macam […]

Muhammad Adib mula tunjuk tindak balas

Published on :

KUALA LUMPUR: Anggota bomba yang menjadi mangsa kekecohan di Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya, Muhammad Adib Mohd Kassim menunjukkan tanda positif selepas 50 jam menjalani rawatan di Institut Jantung Negara (IJN) di ibu negara. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan IJN, Muhammad Adib Mohd Kassim dilihat kurang bergantung kepada ubat-ubatan untuk jantungnya. “Muhammad Adib terus […]

VIDEO:  Tukang masak One City jadi mangsaa keganasaan di kovil Mariamman!! Jom sama2 viralkan supaya smua org tau cerita sebenar & yg penting boleh bersihkan nama Abg nih.

Published on :

VIDEO:  Tukang masak One City jadi mangsa keganasan di kovil Mariamman!! Jom sama2 viralkan supaya smua org tau cerita sebenar & yg penting bleh bersihkan nama Abg nih. kredit – minaq jinggo  “Kami diserang” – Mohd.Hazim KUALA LUMPUR 28 Nov. – “Saya turun daripada jentera untuk mengambil hos di sebelah kiri, belum sempat berbuat […]

[Video] Tukang masak tampil nafi mulakan kekecohann Isnin lalu di kawasan kuil

Published on :

KUALA LUMPUR – Seorang tukang masak yang dituduh sebagai warga asing yang mencetuskan kebakaran rumah kongsi berdekatan Kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25, Putra Heights,Subang  Jaya sebelum ini, tampil membersihkan namanya. Sulaiman Abdullah, 32, berkata pada waktu kejadian pada jam 1.00 tengah hari Isnin lalu, beliau mendapati rumah kongsinya yang dibuat daripada kontena itu […]

“Mak Jangan Nak Caruut2 kan Saya Yer. Mak Tu Bukan Tiada Duit”. Ini Sebabnya Kenapa Alif Cakap Macam Tu..

Published on :

Mak bukan tak ada duit. Niaga mak tu bukan untung pun jual2 warong tu. Mak jangan nak caruut2 kan saya yer.. Gelagat Datuk Aliff Syukri dan Bonda Rozita Tarik Perhatian Netizen !!. Nama usahawan terkenal dan bergelar jutawan, Datuk Aliff Syukri dan ibunya, Bonda Rozita Ibrahim tidak perlu diperkenalkan lagi. Mereka sangat berjaya dalam perniagaan […]

Pelakon Nina Iskandar cederaa di bibir dan dipercayai retaak tulang belakang. “Kereta ‘total lost’

Published on :

PELAKON Nina Iskandar, 27, menjadi mangsa langgar lari apabila kereta dipandunya dilanggar dua kereta di ibu negara, semalam. Perkara itu dikongsi rakan pelakon, Amyza Aznan yang turut berlakon bersama Nina dalam set drama Setelah Cinta Itu Pergi yang masih dalam proses penggambaran. Amyza mendedahkan, akibat pelanggaran itu, Nina mengalami cedera di bibir dan dipercayai retak […]

Saya hanya mahu dia kembali sihat – Luahan hati Bapa Muhammad Adib ini buat semua sebak..

Published on :

KUALA LUMPUR: “Saya tidak mahu ambil pusing mengenai laporan yang tular berhubung kejadian itu kerana apa saya mahu adalah melihatnya kembali sihat seperti dulu.” Itu kata-kata Mohd Kassim Abdul Hamid, 63, bapa kepada Muhammad Adib, 24, anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) yang diserang perusuh di kuil Sri Maha Mariamman USJ 25, Subang Jaya, […]